آموزش

علت گرم نشدن جکوزی چیست؟

علت گرم نشدن جکوزی

جکوزی یک وسیله جذاب و کاربردی در حمام است که به دلیل داشتن آب، گرما و حالت ماساژی که به دلیل وجود حباب‌های آب به بدن ما می‌دهد، همیشه خواص درمانی و به طبع طرفداران زیادی داشته است. گاهی اوقات ممکن است مهم‌ترین قسمت جکوزی که آب گرم آن است، دچار مشکل شود. به عبارتی دیگر، جکوزی ما به درستی گرم نمی‌شود. گرم نشدن جکوزی ممکن است دلایل زیادی داشته باشد، که در ادامه به توضیح و تفسیر دلیل گرم نشدن جکوزی خواهیم پرداخت. گاهی اوقات این دلایل مربوط به لوله‌های آب جکوزی می‌شوند و بعضی از اوقات، مشکل مربوط به گرم‌کن جکوزی است. برای اطمینان از این‌که آیا گرم‌کن جکوزی به درستی کار می‌کند، ابتدا باید دستگاه را به خوبی بازبینی کنیم تا متوجه اشکالات احتمالی آن شویم. یکی از روش‌های جلوگیری از مشکل پیدا کردن سیستم گرمایشی جکوزی، بازبینی همیشگی آن است. همچنین می‌توان با انجام تعمیرات و نگهداری صحیح از آن، از ایجاد مشکلات جدید جلوگیری گرد. اگر جکوزی شما هم گرم نمی‌شود و در زمینه دلایل گرم نشدن جکوزی سوالی برایتان پیش آمده است، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چرا جکوزی گرم نمی شود

عیب‌یابی جکوزی برای یافتن علت گرم نشدن آب جکوزی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا آب جکوزی گرم نمی‌شود؟ ممکن است علت گرم نشدن جکوزی را به برند آن نسبت بدهید اما تفاوتی ندارد که از وان جکوزی وپو استفاده می‌کنید یا وان جکوزی آریانا را در منزل یا ویلا قرار داده اید. در پاسخ دلیل گم نشدن جکوزی باید گفت که این یک مشکل رایج جکوزی است و جای نگرانی نیست. در بعضی از موارد با انجام یک سری کارهای ساده در منزل، مشکلات برطرف می‌شوند و آب جکوزی شما مجددا به خوبی گرم می‌شود. در ادامه باید بگوییم زمانی که آب جکوزی شما گرم نمی‌شود به احتمال زیاد ایراد مربوط به یکی از این ۳ مورد است: اولین دلیل گرم نشدن جکوزی ممکن است این باشد که جکوزی در حالت نادرستی قرار دارد، جریان لوله‌های آب جکوزی مسدود شده است یا این‌که گرمکن جکوزی دچار مشکل شده است.

 در هر صورت، علت گرم نشدن آب جکوزی هر چه باشد، بهتر است، زمانی که قصد عیب‌یابی از گرم‌کن جکوزی را دارید، آن را قبل از انجام هر کاری خاموش نمایید تا هنگام انجام تعمیر و بازبینی دچار مشکل نشوید. بسته به این که جکوزی و گرم کن آن، از چه نوعی باشد، رویکرد متفاوتی نیاز به پیش گرفتن دارد.

چرا جکوزی گرم نمی شود

برای بررسی علت گرم نشدن جکوزی،حالت جکوزی را بررسی کنید!

همان‌طور که می‌دانید اغلب جکوزی‌ها دارای حالت استفاده اقتصادی هستند. با این حساب تغییر حالت جکوزی اولین چیزی است که باید بررسی کنید. در واقع حالتی که جکوزی در آن قرار دارد، نشان‌دهنده کیفیت و موقعیت آن مخصوصا در گرم کردن آب است. اگر جکوزی در حالت خواب یا استراحت باشد، فقط در چرخه‌های فیلتراسیون گرم می‌شود. برای بررسی این موضوع و بررسی دلیل گرم نشدن آب جکوزی، بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید. با کمک دفترچه راهنما، می‌توان متوجه شد که حالتی که جکوزی در آن قرار دارد در حالت استراحت است یا آماده گرم شدن. این موضوع را در اکثر مواقع می‌توان از پنل جکوزی فهمید. تمام این موارد از طریق پنل یا نمایشگر جکوزی قابل مشاهده است. اگر نمی‌دانید معنای پیغام‌های مشاهده شده در نمایشگر جکوزی چیست، هر پیغام نمایش داده شده را در دفترچه راهنمای آن جستجو بفرمایید.

مسدود شدن یا کم شدت بودن آب جکوزی، علت اصلی گرم نشدن جکوزی

کیفیت نحوه کار کردن گرمکن جکوزی شما، تا حد زیادی به فشار آبی که در آن جریان پیدا می‌کند، بستگی دارد. در واقع اگر به دلایلی میزان آبی که گرمکن جکوزی برای بالا بردن دمای آب نیاز دارد، تامین نشود، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به جکوزی، گرم‌کن آن قطع خواهد شد. در این مورد برای رفع مشکل گرم نشدن جکوزی، لازم است تا مواردی را که در ادامه متن می‌آوریم مورد بررسی قرار دهیم. در مورد مشکل گرم نشدن آب درون جکوزی ابتدا باید سطح آب را بررسی کنید که بیش از حد پایین نباشد. فیلترها کثیف نباشند و پمپ سالم باشد. هوا درون لوله‌ها نباشد و به عبارتی لوله‌ها نیز مسدود نباشند. اگر تمام این موارد را بررسی کردید و ایراد در گرم شدن جکوزی برطرف شد، نشان‌دهنده این است که کارتان را خوب انجام داده‌اید. اما اگر اشکال گرم شدن آب در جکوزی برطرف نشد، بهتر است مورد بعدی را بررسی بفرمایید.

دلایل گرم نشدن آب جکوزی

خراب شدن گرمکن، یکی از دلایل مهم گرم نشدن جکوزی

اگر گرم‌کننده جکوزی دچار مشکل شده باشد، برای تعمیر کردن آن نمی‌توان به تنهایی اقدام کرد. برای این کار، باید از تعمیرکار یا نماینده کمک گرفت و از او برای تعمیر کردن گرمکن جکوزی یا تعویض کردن آن کمک خواست. اگر می‌خواهید قبل از تماس با نماینده مطمین شوید که ایراد از گرمکن جکوزی است، می‌توانید از طریق تلفن از تعمیرکار یا نماینده بخواهید شما را راهنمایی کند تا متوجه شوید که آیا گرمکن جکوزی دچار مشکل شده است یا خیر.

علل گرم نشدن آب جکوزی

جمع‌بندی

در بعضی از موارد دیده شده است که آب جکوزی به اندازه کافی گرم نمی‌شود و این امر دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. دلایلی که ممکن است مربوط به خارج یا درون جکوزی باشند. برای حل کردن مشکل گرم نشدن آب درون جکوزی، تعدادی از موارد را بررسی کنید. اول این که لازم است با کمک دفترچه راهنما، حالت جکوزی را بررسی نمایید. برای این کار لازم است کار با پنل جکوزی را بیاموزید و متوجه شوید که آن در حالت اقتصادی هست یا خیر. زمانی که پنل جکوزی در حالت اقتصادی یا استراحت است، ظاهرا آب را به میزان کافی گرم نمی‌کند. بهتر است جکوزی در حالت آماده به کار قرار داشته باشد تا نیاز شما را برای گرم بودن آب به اندازه کافی برطرف کند.

یکی دیگر از دلایل اصلی گرم نشدن آب جکوزی، مسدود یا کم جریان بودن آب جکوزی است. اگر جریان آب به هر دلیلی مسدود شود یا آب جکوزی کم باشد یا لوله‌ها هوا گرفته باشند، شاهد یکی از دلایل اصلی گرم نشدن جکوزی هستیم. همچنین مهم‌ترین دلیل گرم نشدن آب جکوزی، اشکال در گرم کن جکوزی است که می‌توان آن را از طریق تماس با تعمیرکار برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =