آموزش

وان بهتر است یا جکوزی؟

وان بهتر است یا جکوزی

وان بهتر است یا جکوزی؟

دوش گرفتن و حمام کردن همیشه روشی برای رفع خستگی‌ها، شارژ مجدد بدن و پاکسازی از انرژی‌های منفی بوده است. به همین دلیل، وسایل و ابزارآلات زیادی تا به حال ساخته شده‌اند تا بتوان حمامی لذت‌بخش را تجربه کرد. وان و جکوزی یک نوع از امکانات برای فضای حمام است که لذت بردن از استحمام را چندین برابر می‌کند. می‌توان با خرید وان و جکوزی، فضایی دلنشین در کنجی از حمام تدارک دید. همچنین می‌توان علاوه بر پاکیزگی، زمانی برای آرامش پیدا کردن داشت، خستگی‌ها را به آب داد و با بدنی پر انرژی پس از یک حمام با کیفیت به زندگی ادامه داد. با وجود تمام مزایایی که داشتن وان و جکوزی در حمام منزل شما دارد، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که، با وجود محدودیت فضا یا هزینه‌ای که داریم، کدام یک را انتخاب کنیم؟ در نهایت در این مقاله ما با شما هستیم تا به این سوال بپردازیم که وان بخریم یا جکوزی؟

انواع وان

برای بررسی این که جکوزی بهتر است یا وان، توضیح مختصری راجع به هر یک می‌دهیم تا با ذهنی باز نسبت به انتخاب وان و جکوزی بر اساس نیازهای خود اقدام کنیم. وان یکی از قدیمی‌ترین ابزار و وسایل استحمام است که قبل از میلاد مسیح نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. وان‌های اولیه از جنس چوب، مرمر، نقره یا… ساخته می‌شدند و بیش‌تر مورد استفاده پادشاهان، اشراف و ثروتمندان قرار داشتند. در طول تاریخ و رفته رفته، وان‌ها تنوع یافتند و به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی شدند. به این ترتیب، بسته به نوع و جنسی که داشتند، طیف متفاوتی از قیمت را به خود اختصاص دادند. در حال حاضر وان‌ها از لحاظ نوع به چند دسته ایستاده، پایه‌دار، دیواری، مثلثی، کنجی، پلتفرمی، صفحه‌ای و… تقسیم‌بندی می‌شوند. از لحاظ جنس نیز وان‌ها به چند مدل متفاوت از قبیل وان‌های پلاستیکی، چدنی، پلیمری، رزینی، کامپوزیتی، سرامیکی و… تقسیم‌بندی می‌شوند. وان‌ها یک کار مهم انجام می‌دهند و آن جمع کردن و نگه داشتن آب است. این نگه داشتن آب درون وان منجر به صرفه جویی در مصرف آب و استحمامی راحت‌تر و دلپذیرتر می‌شود. همچنین از وان‌ها برای موارد درمانی می‌توان استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد حس آرامش و کاهش تنش‌های فیزیکی و روانی است.

جکوزی بهتر است یا وان

انواع جکوزی

همان‌طور که گفتیم، برای بررسی این‌که وان یا جکوزی بهتر است، نیاز است تا با ویژگی‌های وان و جکوزی بیش‌تر آشنا شویم. در واقع، جکوزی یک وان بزرگ است که درون آن پر از آب گرم است. جکوزی دارای تعدادی جت است که آب را به بیرون پرتاب می‌کند و احساس مورد ماساژ قرار گرفتن به بدن می‌دهد، جکوزی نیز مانند وان، تاثیر شگرف و فوق‌العاده‌ای روی بهبود گردش خون، کاهش استرس و تنش فیزیکی دارد. همچنین از جکوزی برای افزایش کیفیت سالن‌های ورزشی و هتل‌ها استفاده می‌شود. جکوزی یکی از بهترین اختراعات بشر برای رفع خستگی و ایجاد آرامش به هنگام استحمام است. جکوزی در انواع و سایزهای متفاوتی تهیه می‌شود که بسته به سایز آن، معمولا مناسب ۱ تا ۸ نفر است. در جکوزی، زمانی که آب با فشار به بدن انسان برخورد می‌کند، باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه، کاهش فشار خون، سردرد، تنش‌های عضلانی و روانی است.

وان بخرم یا جکوزی

تفاوت وان و جکوزی

وان یک محفظه برای غوطه ور شدن بدن درون آب است و به خودی خود امکاناتی برای ماساژ دادن بدن انسان ندارد. جکوزی با داشتن جت منجر به ماساژ دادن بدن شما می‌شود. از دیگر تفاوت‌های وان و جکوزی می‌توان به جنس وان و جکوزی، اشاره کرد. وان‌ها از جنس‌های متفاوتی که ذکر کردیم، ساخته می‌شوند اما جکوزی‌ها عمدتا از جنس آکریلیک ساخته می‌شوند که یکی از دلایل ساختن آن‌ها از جنس آکریلیک، حفظ کردن دمای آب است. یکی از فاحش‌ترین تفاوت‌های جکوزی و وان، وجود داشتن گرمکن در جکوزی است. در واقع، وان‌ها فاقد این گرمای همیشگی و دلنشین هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های وان و جکوزی، انتشار آب همراه با هوا در جکوزی است که ماساژ بسیار خوبی به بدن می‌دهد و حس آرامش و ریلکسی را در سراسر وجود شما منتشر می‌کند. با توجه به تفاوت‌های وان و جکوزی که ذکر کردیم، می‌توان گفت، انتخاب جکوزی یا وان، با توجه به نیاز خریدار سنجیده می‌شود و در اختیار او قرار داده می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از وان و جکوزی

همان‌طور که گفتیم، وان و جکوزی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آن‌ها را برای افزایش آرامش و ریلکسی تبدیل به گزینه مناسبی می‌کند. یکی از مزیت‌های استفاده از جکوزی، ماساژ دادن بدن به هنگام استفاده از آن است. البته که این تنها مزیت جکوزی نیست اما لازم به ذکر است که قید کنیم جکوزی در کنار مزیت‌هایش دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین ایرادات استفاده از جکوزی، نیاز به پرداخت هزینه برای نگه‌داری و تعمیرات آن است. یکی از معایب استفاده از وان و جکوزی که کم‌تر به آن پرداخته شده است، امکان لیز خوردن فرد در آن است، که این مورد، نیاز به رعایت موارد ایمنی و احتیاط به هنگام استفاده از آن را در پی دارد و در صورت رعایت جوانب احتیاط هیچ نگرانی برای استفاده از آن وجود ندارد.

جکوزی یا وان

وان بخرم یا جکوزی؟

به عنوان جمع‌بندی نهایی و پاسخ به این سوال که جکوزی بخرم یا وان؟ وان و جکوزی را به تنهایی بررسی کردیم و از معایب و مزایای جکوزی و وان صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، وان یک محفظه به جنس‌های آکریلیکی، پلاستیکی، چدنی، سرامیکی و… است که با اشکال هندسی متفاوت طراحی شده است. وان از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است و در ایجاد آرامش و ریلکسی در بدن نقش مهمی داشته است. جکوزی از وان دارای قدمت کم‌تری است. جکوزی با داشتن آب گرم و جت، با ایجاد فشار آب، بدن را ماساژ می‌هد و برای بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش درد، کاهش وزن و دیابت، کمک به پاکسازی بدن و… می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی، مهم‌ترین مزیت جکوزی و وان، آرامش بخشیدن به بدن است. چون اکثر بیماری‌ها ریشه روحی و روانی دارند، می‌توان گفت با استفاده از جکوزی و وان، می‌توان به سطح آرامش و سلامت بالاتری از لحاظ فیزیکی و روانی دست یافت. لیومان یکی از ارایه دهندگان وان و جکوزی است که آن‌ها را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. تیم جوان و فعال لیومان کالاهای خریداری شده توسط شما را در اسرع وقت به دستتان می‌رسانند و اجازه نمی‌دهد آب در دلتان تکان بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =