آموزش

علت چکه کردن فلاش تانک

چرا فلاش تانک چکه می کند؟

فلاش تانک یکی از مهم‌ترین تجهیزات رایج بهداشتی در لوازم ساختمانی است که ممکن است به دلایل و در زمان‌های متفاوت، مسایلی برای آن پیش بیاید. یکی از مشکلات فلاش تانک چکه کردن است که به دلایل متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد. با پیدا کردن دلیل چکه کردن فلاش تانک می‌توانید رفع نشتی فلاش تانک و تعمیر نشتی فلاش تانک را به خوبی انجام دهید. در حقیقت یکی از مرسوم‌ترین مشکلاتی که برای فلاش تانک به وجود می‌آید، نشت کردن آب به داخل کاسه توالت است. دلیل این اتفاق در بعضی از فلاش تانک‌ها، فرسودگی قطعات فلاش تانک و در برخی دیگر نصب نادرست فلاش تانک و… است که با بررسی کردن اجزای فلاش تانک می‌توان به دلیل اصلی مشکل پی برد و برای حل کردن و تعمیر فلاش تانک اقدام کرد. در ادامه متن همراه ما باشید تا درمورد رفع نشتی سیفون توالت اطلاعاتی لازم و کارا در اختیارتان قرار دهیم.

چه عواملی باعث چکه کردن فلاش تانک می‌شوند؟

دلایل متفاوتی می‌تواند باعث نشت آب از فلاش تانک و چکه کردن آن شود. تفاوتی هم در نوع توالت وجود ندارد. این نشتی در هر نوع فلاش تانکی ممکن است رخ بدهد. نشتی فلاش تانک توالت فرنگی، نشتی فلاش تانک توالت ایرانی موضوع رایجی است. این مساله معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که عایق بندی یا آب‌بندی توالت شما خراب است. برای تشخیص و رفع نشت آب در فلاش تانک، بهتر است آب ریخته شده کف زمین سرویس بهداشتی را کاملا خشک نمایید و پس از مدتی مجددا آن را چک نمایید. اگر همچنان آب روی کف زمین وجود داشت، نشان‌دهنده این است که عایق بندی سرویس بهداشتی شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیرات دارد. همچنین به دلایل دیگری که ممکن است علت نشتی فلاش تانک دیواری یا توکار باشند می‌توان به سفت نبودن پیچ و مهره‌های فلاش تانک، نصب اشتباه فلاش تانک و فلوتر، فرسودگی و کهنه شدن اجزا و قطعات فلاش تانک، خرابی شیر توالت یا شیر فلاش تانک و شکستن یا ترک داشتن مخزن اصلی توالت اشاره کرد که با روش‌های بررسی نشت آب از فلاش تانک می‌توان به ریشه اصلی آن پی برد.

چکه کردن فلاش تانک

چگونه از چکه کردن فلاش تانک جلوگیری کنیم؟

در صورتی که چکه کردن فلاش تانک یا نشت آب از آن زیاد باشد لازم است تا زمانی که برای تعمیر آن اقدام کنیم از روش‌های جلوگیری از چکه کردن فلاش تانک استفاده کنیم. به این منظور بهتر است در ابتدا استفاده کردن از توالت را متوقف کنیم و همان‌طور که گفتیم کف زمین آن را کاملا خشک کنیم تا از آسیب رسیدن به کف سرویس بهداشتی و سایر اجزای آن، جلوگیری کنیم. در مرحله بعدی بهتر است شیرهای آب توالت و فلاش تانک را کاملا ببندیم و در صورت مشاهده خرابی شیر فلاش تانک یا شیر اصلی توالت برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کنیم.

نحوه تعمیر فلاش تانک

نحوه تعمیر نشتی آب در فلاش تانک

پیچ و مهره‌ها را بررسی کنید. یکی از دلایل کاهش کارکرد فلاش تانک و نشت آب از آن، شل شدن پیچ و مهره‌های آن است که می‌توان با بررسی و سفت کردن آن‌ها علت نشت آب از زیر توالت ایرانی یا فرنگی را برطرف کرد. مهم‌ترین پیچ به کار رفته در فلاش تانک پیچ سه راهی نام دارد که در صورت شکستن یا شل شدن آن، مشکل نشت آب برای فلاش تانک ایجاد می‌شود. برای بررسی این مورد، لازم است درپوش فلاش تانک را بردارید و وضعیت پیچ و مهره‌ها را بررسی نمایید. در صورتی که پیچ‌ها شل شده باشند، می‌توانید با محکم کردن آن‌ها، مشکل را برطرف نمایید. در صورت مشاهده شکستگی در پیچ‌ها لازم است برای تعویض آن‌ها اقدام نمایید که کار نسبتا ساده‌ای است.

بررسی وضعیت اتصال فلاش تانک به کاسه توالت. فلاش تانک به همراه پیچ، مهره و واشر به کاسه توالت متصل است که در صورت شل شدن آن‌ها، آب به بیرون چکه می‌کند. برای جلوگیری از این مساله، لازم است که پیچ‌های متصل کننده فلاش تانک به کاسه توالت کاملا سفت و محکم شوند. اگر پیچ‌ها را کاملا محکم کردید و همچنان آب به نشتی و چکه کردن ادامه داد، لازم است واشر آب بندی فلاش تانک تعویض شود تا از نشت آب به بیرون از آن جلوگیری شود. یکی دیگر از دلایل رایج نشت آب فلاش تانک، خرابی درپوش فلاش تانک است. در این مرحله بهتر است درپوش فلاش تانک را بررسی بفرمایید و در صورت مشکل دار بودن درپوش، در اسرع وقت آن را تعویض نمایید تا از نشت آب به بیرون فلاش تانک جلوگیری کنید.

علت نشتی آب از فلاش تانک

پوسیدگی و خرابی لوله‌های آب. یکی دیگر از دلایل نشت آب فلاش تانک، خرابی و پوسیدگی لوله‌های آب شهری منتهی به فلاش تانک است که طی سالیان و بر اثر مرور زمان دچار مشکل شده‌اند و با نشت پیدا کردن آب به خارج از آن‌ها، این تصور را برای ما می‌سازند که فلاش تانک دچار مشکل شده است، در حالی که اشکال از پوسیدگی لوله‌های آب است و در صورت برطرف کردن آن‌ها، نشت آب کاملا متوقف می‌شود. ناگفته نماند که یکی دیگر از دلایل نشت آب فلاش تانک، علاوه بر پوسیدگی لوله‌ها، ممکن است گرفتگی لوله‌ها باشد. برای باز کردن گرفتگی لوله‌ها و جلوگیری از نشت آب فلاش تانک، می‌توانید از یک لوله باز کن ماهر کمک بگیرید.

خرابی فلوتر یا شناور فلاش تانک. یکی از قطعات مهم در فلاش تانک، فلوتر یا شناور آن است که در صورت نصب اشتباه و یا خراب شدن، می‌تواند باعث نشت آب به خارج از فلاش تانک شود. در صورتی که فلوتر یا شناور به درستی نصب نشده باشد، می‌تواند به هنگام خروج آب از فلاش تانک مشکل ایجاد کند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، شیر آب به خوبی بسته نمی‌شود. رگلاژ نبودن شناور یکی از مسائل مهم است که در صورت وقوع، می‌تواند فلاش تانک را دچار مشکل نماید. در صورت افزایش طول اهرم فلوتر، توان توپی برای ایجاد فشار آب بیش‌تر می‌شود. در این مورد سلامتی توپی شناور حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. زمانی که توپی شناور سوراخ است یا دچار مشکل شده است کیفیت عملکرد سیفون کاهش می‌یابد.

با خرید فلاش تانک از فروشگاه معتبر، عوامل چکه کردن و خرابی فلاش تانک را به حداقل برسانید

فلاش تانک یکی از موارد مهم و حیاتی در نظافت منزل و سرویس‌های بهداشتی است که در صورت خرید انواع بی‌کیفیت آن‌ها، ممکن است مشکلات زیادی در آینده برای شما به وجود بیاورد. مشکلاتی که علاوه بر وقت‌گیر بودن باعث ایجاد هزینه‌های زیادی برای شما خواهند شد. به این منظور، پیشنهاد ما به شما این است که با خرید فلاش تانک‌های با کیفیت از فروشگاه لیومان، کیفیت و زیبایی را با ما تجربه کنید. با خرید از فروشگاه آنلاین لیومان، با اطمینان از کیفیت بالای خریدی که داشتید، کالاها در اسرع وقت به دست شما می‌رسند. رضایت مشتری از زمان تحویل و کیفیت کالاهای ارائه شده همواره یکی از اولویت‌های تیم جوان لیومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =