آموزش

علت پر نشدن آب در فلاش تانک چیست؟

علت پر نشدن آب در فلاش تانک

فلاش تانک یک جزء مهم از سرویس‌های بهداشتی خانه یا اماکن عمومی است. در صورت بروز هر گونه مشکل در فلاش تانک، علاوه بر عدم امکان پذیر بودن رعایت بهداشت به شکلی که دلخواه و شایسته ماست، ایجاد درگیری ذهنی برای ما در خصوص نحوه حل کردن مشکل، امری اجتناب‌ناپذیر است. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای این وسیله کاربردی در سرویس بهداشتی رخ می‌دهد، پر نشدن آب در فلاش تانک است. دلیل پر آب نشدن فلاش تانک شامل موارد متفاوتی می‌شود که در انواع فلاش تانک دیواری و فلاش تانک فرنگی اتفاق می‌افتد. به صورت کلی، پر آب نشدن فلاش تانک یک مورد آزاردهنده است که در این مقاله سعی در بررسی و کمک به شما در حل این مشکل داریم.

چرا فلاش تانک پر آب نمی شود؟

انواع فلاش تانک

برای بررسی این که علت پر نشدن آب فلاش تانک چیست، بهتر است در ابتدا با انواع فلاش تانک آشنا شویم و متوجه این موضوع شویم که فلاش تانکی که دچار مشکل شده است از چه نوعی است؟ فلاش تانک‌ها بر اساس انواع آن‌ها در یک کدام از دسته‌بندی‌های فلاش تانک 2 زمانه، فلاش تانک 2 مخزنه، فلاش تانک اتوماتیک و فلاش تانک آنتی باکتریال قرار می‌گیرند. این فلاش تانک‌ها می‌توانند به شکل توکار یا رو کار مورد استفاده قرار بگیرند که نوع روکار آن را به احتمال زیاد دیده‌اید. فلاش تانک روکار، آن نوعی از فلاش تانک است که اجزای آن مانند مخزن، لوله‌ها و… روی دیوار نصب می‌شود و امکان دیدن اجزای آن مانند مخزن آب، لوله‌ها و… به راحتی وجود دارد. نوع توکار آن، مانند فلاش تانک روکار، دارای مخزن، لوله و… است اما این اجزای این فلاش تانک طوری طراحی شده است که با چشم قابل دیدن نباشد.

فلاش تانک دو زمانه دارای فرآیندی است که آب درون مخزن آن بسته به میزان نیاز ما به مقدار کم یا زیاد قابل تخلیه شدن است. نوع دو مخزنه آن نیز مانند فلاش تانک دوزمانه می‌تواند آب را در 2 مرحله تخلیه کند. فلاش تانک اتوماتیک نیز بدون دخالت دست فرآیند تخلیه آب را به انجام می‌رساند و نوع آنتی باکتریال آن هم مشخص است که برای ضدعفونی کردن کاسه توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دلیل پرآب نشدن فلاش تانک

اشکال در قرارگیری فلوتر یا شناور، دلیل خالی بودن مخزن فلاش تانک

یکی از مهم‌ترین دلایل پر آب نشدن فلاش تانک، وجود اشکال در شناور یا فلوتر فلاش تانک است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا فلوتر یا شناور در فلاش تانک چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فلوتر یا شناور، قطعه‌ای شناور در مخزن فلاش تانک است و با عملکردی که دارد حجم آب درون مخزن فلاش تانک را کنترل می‌نماید. فلوترها دارای 2 نوع مکانیکی و الکترونیکی هستند که پرکاربردترین آن‌ها، نوع مکانیکی فلوتر یا شناور است. فلوتر یا شناور مکانیکی فلاش تانک به 2 دسته‌بندی اهرمی و آسانسوری تقسیم می‌شود. بسته به این‌که فلوتر الکترونیکی باشد یا مکانیکی دارای قطعات متفاوتی است. گاهی اوقات فلوتر در موقعیت نادرستی قرار می‌گیرد که پایین‌تر از سطح نرمال آن است. زمانی که فلوتر در مخزن فلاش تانک پایین‌تر از حد عادی آن است، دلیل پر نشدن آب در فلاش تانک است. برای حل این مشکل، کافی است فلوتر را از قسمت پیچ آن تنظیم کنید و آن را در موقعیتی قرار دهید که مخزن فلاش تانک به راحتی پر آب شود.

دچار مشکل شدن کلید یا دسته پمپ فلاش تانک

یکی از مشکلات دیگری که در فلاش تانک ممکن است به وجود بیاید و باعث ‌شود به فکر پیدا کردن دلیل پر آب نشدن مخزن فلاش تانک بگردیم، آسیب دیدن کلید یا دسته پمپ تخلیه آب در فلاش تانک است. هنگامی که دسته یا کلید فلاش تانک آسیب ببیند، ممکن است ما دسته آن را به منظور تخلیه آب، بارها بکشیم یا در مورد توالت فرنگی، دکمه آن را بارها فشار دهیم، اما اتفاقی نیفتد. در این مورد، ممکن است ما فکر کنیم که مشکل پر آب نشدن مخزن فلاش تانک است، غافل از این که حتی اگر مخزن فلاش تانک پر از آب باشد، اما دسته یا کلید آن دچار آسیب شده باشد، اصلا اجازه خروج به آب داده نمی‌شود، به عبارت بهتر در این مورد مشکل، عدم خروج آب از فلاش تانک است. در چنین موقعیتی ممکن است این تصور اشتباه برای ما ایجاد شود که مخزن فلاش تانک خالی از آب است. در این مورد با تعمیر دسته یا کلید فلاش تانک، می‌توان مشکل را حل کردو

مهم ترین علت پر نشدن آب در فلاش تانک

مشکل در شیر ورودی آب فلاش تانک

گاهی اوقات، مشکل هیچ کدام از موارد بالا نیست و علت پر از آب نشدن مخزن فلاش تانک را در جای دیگری باید جست و جو کرد. بله درست است گاهی اوقات مشکل پر آب نشدن فلاش تانک، از آن‌جایی ناشی می‌شود که بسیار ساده است و ما حتی فکرش را نمی‌کنیم. در این مورد، ممکن است یکی از واضح‌ترین دلایل پر نشدن فلاش تانک از آب، عدم ورود آب به مخزن فلاش تانک باشد. در این صورت ممکن است شیر ورودی آب به مخزن فلاش تانک بسته باشد، که با باز کردن شیر آب مشکل حل می‌شود. در مورد دیگر، ممکن است شیر آب باز باشد اما همچنان مخزن فلاش تانک خالی از آب باشد. در این صورت بهتر است برای رفع مشکل پر نشدن مخزن فلاش تانک از آب، با یک لوله‌کش تماس بگیرید تا برای حل کردن این مشکل، لوله کشی منزل و سرویس بهداشتی شما را بررسی نماید.

نشتی داشتن مخزن آب فلاش تانک

در بعضی از موارد، مشکل مربوط به نشتی داشتن مخزن آب فلاش تانک است که از پر آب شدن مخزن فلاش تانک جلوگیری می‌کند. این نشتی ممکن است در محل اتصال رابط تانک و کاسه توالت باشد. در بعضی از موارد، ممکن است تانک یا مخزن فلاش تانک آسیب دیده باشد. در این مورد، آب به آرامی از آن ناحیه تخلیه می‌شود و علت خالی بودن مخزن آب فلاش تانک است. برای حل این مشکل، می‌توان ورودی شیر آب فلاش تانک را بست و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعاتی که دچار مشکل هستند، اقدام کرد. همچنین در بعضی از موارد، ممکن است پمپ دریچه آب فلاش تانک دچار مشکل شده باشد. ممکن است پمپ دریچه آب فرسوده یا شل شده باشد و آب را درون مخزن فلاش تانک نگه ندارد. در صورتی که دلیل پر نشدن مخزن فلاش تانک، پمپ دریچه آب فلاش تانک باشد، می‌توان نسبت به تعویض یا تعمیر این قطعه در فلاش تانک اقدام کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی رایج‌ترین دلایل پر آب نشدن مخزن فلاش تانک پرداختیم و تعدادی از آن‌ها را بررسی کردیم. فلاش تانک از هر نوعی که باشد، ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل اشکال در محل قرارگیری فلوتر یا شناور، نشتی داشتن مخزن آب فلاش تانک، اشکال در شیر آب ورودی فلاش تانک، مشکل داشتن دسته فلاش تانک و… باشد که تمام این موارد می‌توانند دلایل قانع کننده‌ای باشند که مانع پر آب شدن مخزن فلاش تانک شوند و با بررسی فلاش تانک و تعمیر این موارد، می‌توان این مشکل را به آسانی برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =